Top Blogi

piątek, 21 listopada 2014

Moje przykładowe menu

Był czas, kiedy układałam sama, całodzienne, zdrowe menu i zapewne do tego wrócę, tylko muszę zdobyć więcej wiedzy na ten temat.Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, że się na tym znam, jeszcze się nie znam, ale małą garstkę wiedzy posiadam.

Dzisiaj pokaże Wam  kilka przykładowych menu, na których chudłam i dobrze się czułam.Podstawą było jedzenie 4 razy dziennie.Co prawda zrobiłam (teraz to wiem) jeden podstawowy błąd, piłam na noc soki owocowe, a powinnam, jeżeli już, to tylko warzywne.

Ale do rzeczy.

Jako, że wstaje wcześnie rano, bo zwykle już o 5 jestem na nogach, moje śniadanie, według zaleceń każdego dietetyka, zjadam godzinę później.Przy aktualnie prowadzonej diecie, zanim zjem śniadanie, łykam suplementy na włosy, skórę i paznokcie i muszę przyznać, że po pół roku łykania witaminek, stan włosów, paznokci i skóry wyraźnie się poprawił.Włosy zgęstniały, są grubsze, lśniące i nie wypadają garściami, paznokcie są twarde i zdrowe i niełamliwe, jest to nie tylko moje spostrzeżenie, ale i mojej fryzjerki i kosmetyczki.Także, oprócz diety, powinniśmy zawsze zadbać o dodatkowe suplementy, na pewno dostępne w każdej aptece.

10 przykazań odchudzających się

1. Do południa jedz jak król, po południu jak żebrak.
2. Węglowodany i warzywa jedz do południa, białko i warzywa wieczorem.
3. Pij więcej niż dyktuje pragnienie.
4. Pół godziny przed posiłkiem wypij szklankę  wody mineralnej.
5. 10-30 minut przed jedzeniem schrup 3-4 włoskie orzechy.
6. Jedzenie zaczynaj od sałaty. (warzyw)
7. Jeśli nie możesz ograniczyć słodyczy, jedz je na deser po posiłku.
8. Potrawy doprawiaj natką lub czosnkiem przeciśniętym przez praskę
9. Tłuste i słodkie dania posypuj łyżeczką otrąb pszennych.
10.Talerz niech kusi oko ładnym wyglądem- (to moja sugestia)
rozwiniecie tematu znajdziesz tu

I moje przykładowe menu na jeden dzień

I śniadanie

omlet z 1 jajka z fasolką szparagową i tost z  chlebka kołodzieja




II śniadanie

tost z( u mnie chleb kołodziej-razowy) może być żytni lub razowy lub inny ale nie biały, z cukinią,pomidorem i plastrem żółtego sera.




 obiad j kopytka z ciecierzycą w sosie pomidorowym




Ciecierzycę moczyłam całą noc, następnego dnia  ugotowałam, odcedziłam, dodałam pomidory pokrojone w kostkę, przyprawiłam przyprawą suszone pomidory z bazylią i sola morską, dusiłam, aż do odparowania nadmiaru wody z pomidorów.Przyprawiać może wg własnego smaku.Na koniec posypałam zieloną pietruszką.
 Kasza kuskus z cukinią i bekonem(tak ,tak bekonem) ;-)


 80 g kaszy kuskus
pół cukinii
4 cienkie plastry bekonu
sól,pieprz
Ja dodałam jeszcze łyżeczkę startego sera  parmigiano reggiano lub inny jaki lubicie.

Kaszę zalać wrzątkiem około 125 ml wody
cukinię podsmażyć na patelni grillowej lub grillu,posyp ja solą morską i pieprzem
bekon na drugiej patelni najlepiej grillowej, usmażyć, aż będzie chrupiący i tłuszcz się wytopi, następnie odsączyć w ręczniku papierowym nadmiar tłuszczu.Pokroić na drobno ,tak samo cukinię i połączyć z kaszą i startym serem.
Lekko i smacznie.
Przepis znajdziesz tu

.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz