Top Blogi

piątek, 12 grudnia 2014

CZas przedświąteczny, czasu brak....

Mimo natężenia pracy w domu i w firmie, ciągle szukam czegoś nowego do przygotowania, ostatnio padło na ciasteczka, które można podarować.Chciałam aby te ciasteczka, nie tylko były obłędne w smaku ale i pięknie prezentowały się jako paczuszka ....Wiele blogów przeszperałam,zapewne jeszcze więcej nie obejrzałam,ale w końcu trafiłam i dzisiaj upiekłam pierwsza ich partię.Wybór padł na kruche ciasteczka z żurawiną i czekoladą pachnące przyprawą korzenną.

Wykonanie jest dziecinnie proste i szybkie....


Ciasteczka z czekoladą i żurawiną
(przepis z http://panitereska.pl/ciasteczka-z-czekolada-i-zurawina

1,5 tabliczki gorzkiej czekolady(czekoladę posiekać drobno) ja użyłam groszku czekoladowego)
1 kostka miękkiego masła
1 szklanka cukru
1 jajko
2,5 szklanki mąki
 2 szczypty soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 szklanka suszonej żurawiny

Sposób wykonania

Miękkie masło ucieramy z cukrem, dodajemy jajko i łączymy składniki.. następnie dodajemy mąkę, sodę, sól, przyprawę do piernika i dokładnie mieszamy całość ,później zagniatamy kruche ciasto,dodając od razu do masy żurawinę i czekoladę.Ciasto możemy też podzielić na pół i zrobić jedną część ciasteczek z żurawiną,a drugą część z czekoladą.
Nagrzewamy piekarnik do 200*C.
Z masy robimy małe ciasteczka i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.Należy zachować odstęp, bo w czasie pieczenia rosną.Ciasteczka pieczemy 10 minut i odstawiamy na blaszce do ostygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz