Top Blogi

czwartek, 27 listopada 2014

czas na pierniczki

Jako, że święta za pasem i jak zwykle co roku pod koniec listopada zawsze robię pierniczki tak i w tym roku też się za nie zabrałam ...

Dom pachnie przyprawą korzenną i miodem, kojarzy mi się on z ciepłem i miłą atmosferą.Pierniczków robię całe mnóstwo, piekę zwykle z poczwórnej porcji, to jest około 500 - 600  sztuk, ozdabiam, pakuję ładnie i rozdaję ludziom których kocham , na których mi zależy i którzy coś dla mnie znaczą i dają coś od siebie.Dzisiaj zrobiłam już około 300 szt.Jutro resztę upiekę i zacznę ozdabianie.

    Przepis znalazłam już ładnych parę lat temu, ale nie mam pojęcia gdzie, czy z netu, czy z czasopisma,nie wiem, ale jest rewelacyjny, nawet ten kto się spóźni z pieczeniem, może je zrobić na ostatnią chwile, bo nie muszą leżakować.Nadają się od razu do jedzenia, no wiadomo jak poleżą (jeżeli wcześniej nie znikną), to tez są dobre, albo jeszcze lepsze.


Przepis na pierniczki 


składniki



3/4 kg mąki
400 g miodu
szklanka cukru
1/4 kostki margaryny
2 jajka
1 czubata łyżeczka sody oczyszczonej
przypawa do pienika

Do garnka wlewamy miód,dodajemy cukier, przyprawę do piernika i podgrzewamy do momentu rozpuszczenia cukru, następnie dodajemy margarynę, dokładnie mieszamy aż do rozpuszczenia.Odstawiamy do lekkiego przestygnięcia, (tak, żeby można było ręką zagnieść). Do miski przesiać mąką z sodą,wlać masę miodową, jajka i zagnieść ciasto.Ma być zwarte, ale dość elastyczne.Jak się lepi do rąk, podsypać jeszcze mąką. Następnie rozwałkujemy ciasto na grubość około 1/2 cm i wycinamy ciasteczka.

Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 160 - 200 *C przez 10 minut.

Po wystudzeniu dekorujemy lukrem .

Lukier 50 dkg cukru pudru
3/4 szkl. wody
sok z cytryny.

Uważać ile płynu dolewamy, lukier nie może być zbyt rzadki , bo spłynie z ciastek.

                                                     Efekt dzisiejszej pracy
                                                        i poprzednich lat ..









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz