Top Blogi

piątek, 21 listopada 2014

Rogaliki kruche z marmoladą







Mam dzisiaj natchnienie, to wrzucę jeszcze ostatnio robione rogaliki z ciasta kruchego..
Ogólnie ostatnio mam fazę na robienie ciasteczek, rogalików i wertuję net w poszukiwaniu ciekawych przepisów...

Kruche rogaliki z marmoladą
mi wyszło około 50 szt
Przepis wyszperany z biblioteki poradnika domowego nr 17

Składniki
  1. 3 szklanki mąki pszennej
  2. 30 dkg margaryny( ja używam Kasi)
  3. 3 żółtka
  4. 2 łyżki gęstej śmietany
  5. 3/4 szklanki cukru pudru
  6. szczypta soli
  7. cukier do posypania
  8. marmolada około 40 dkg 
  9. ja dodałam jeszcze 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
 Wszystkie suche składniki wsypać do miski wymieszać, dodać margarynę i posiekać na drobne kawałki, następnie dołożyć żółtka i śmietanę, zagnieść ciasto.i włożyć do lodówki na około 30 minut, aby się schłodziło.

Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość około 0,5 cm w formie koła, ja przykładałam duży talerz obiadowy, aby rogaliki później były równe.Następnie koło dzieli na trójkąty jak na zdjęciu i na podstawie trójkąta kłaść łyżeczkę marmolady a następnie zawijać rogaliki.Otrzymane ciasteczka układamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.Nagrzewamy piekarnik do temp. 180-200*C( każdy zna możliwości swojego piekarnika). Rogaliki smarujemy rozbełtanym białkiem pozostałym po jajku, posypujemy cukrem i pieczemy około 15-20 minut do zrumienienia się rogalików.Możemy je również po lekkim ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Idealne do niedzielnej kawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz