Top Blogi

wtorek, 16 grudnia 2014

Dom pachnący przyprawą korzenną

czyli dalej w temacie ,pierniczki, ciasteczka korzenne, piernik ....

Przewaliłam cały dom w poszukiwaniu starego przepisu, na mój ulubiony piernik .......... i nie znalazłam, w tej sytuacji zaczęło się wertowanie netu w poszukiwaniu sensownego przepisu n.... Znalazłam 3 , pierwszy już sprawdziłam, jest dobry, nawet bardzo dobry, ale czegoś mi w nim brakuje ..a może ja mam w pamięci smak mojego ulubionego i nic mi go nie zastąpi, no nic to, jeszcze dwa przepisy do przetestowania są ...
Na razie prezentuję pierwszy z nich ....

Szybki piernik na powidłach śliwkowych ( własnych)

przepis stąd

Składniki
2 i 1/2 szkl. mąki
opakowanie cukru wanilinowego
1/2 szkl. cukru pudru
2 czubate łyżki kakao
przyprawa do piernika
1 łyżeczka sody
1 szklanka letniego mleka
250 g powideł śliwkowych
120 g roztopionego masła
3 jajka duże
opcjonalnie rodzynki
Wykonanie
Wszystkie suche składniki tj.mąka, soda, cukier puder, kakao i przyprawa do piernika przesiewamy do miski, dodajemy cukier wanilinowy.Mieszamy.

W drugiej misce ubijamy jajka na biało.W trzeciej misce mieszamy składniki płynne, tj. mleko, powidła, roztopione mało i płynny miód.

Następnie mąkę i płyny z 3 miski łączymy na średnich obrotach miksera , na końcu dodajemy ubite jajka i ostrożnie mieszamy drewnianą łyżka do połączenia składników.Dodajemy rodzynki, jeżeli wybraliśmy opcję z tym dodatkiem'

Piekarnik nagrzwamy do 170*C.

Ciasto przelewamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy około 1 godziny, do suchego patyczka.

Po upieczeniu studzimy i dopiero na zimne lukrujemy lub smarujemy polewą czekoladową

Polewa czekoladowa
 50 g czekolady mlecznej
75 g masła
łyżeczka kakao
2 łyżki cukru
2 łyżki wody
zapach waniliowy

czekoladę, masło , kakao, cukier i wodę umieszczamy w rondelku i podgrzewamy do rozpuszczenia i połączenia wszystkich składników.Nie doprowadzić do wrzenia.

Całkowicie wystudzony piernik smarujemy polewą czekoladową.



 a to mój ulubiony, niestety zapisu wykonania, jakby co, na razie brak ..poszukiwania dalej trwają ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz